Organizacja konferencji lub szkolenia poza siedzibą firmy często wiąże się z koniecznością zapewnienia noclegu pracownikom i kontrahentom. Najlepszym rozwiązaniem jest w takim przypadku wybór hotelu biznesowego. Taki obiekt nie tylko gwarantuje dostęp do sal konferencyjnych, ale i również pokoi o charakterze biznesowym. W jednym obiekcie znajdzie się zatem zarówno miejsce do pracy, jak i wypoczynku. Co musi się znaleźć w pokojach i apartamentach o charakterze biznesowym?
Podstawowe wyposażenie pokoju biznesowego
Wyposażenie pokoju biznesowego zawiera wszystkie udogodnienia standardowego pokoju turystycznego, z tym zastrzeżeniem, że pewna jego część została przearanżowana w miejsce przeznaczone do pracy. W związku z tym podstawowym wyposażeniem pokoju o charakterze biznesowym wciąż jest wygodne łóżko, szafa lub komoda na ubrania oraz stolik nocny. W standardzie znaleźć można też telewizor, który gwarantuje dawkę rozrywki po pracy. Podstawą jest również dostęp do prywatnej łazienki z wanną lub prysznicem.
Atutem pokojów biznesowych może być aneks kuchenny. W takiej wydzielonej przestrzeni znaleźć można podstawowe sprzęty, w tym czajnik elektryczny lub ekspres do kawy. Dużym udogodnieniem jest również minibar z napojami i przekąskami. Szczególnie istotnym elementem wyposażenia jest szerokie biurko. Ważne jest to, by gwarantowało swobodę pracy przy komputerze oraz było odpowiednio oświetlone. Z tego powodu nie może zabraknąć na nim lampy, która zapewni komfort pracy po zmroku. Przy biurku musi stanąć wygodne krzesło.
W apartamentach biznesowych, które oferuje hotel pod Wrocławiem Eclipse, część przeznaczona do pracy jest oddzielona od sypialni. Biurko znajduje się tam w strefie dziennej. Dodatkowym udogodnieniem jest też sejf, w którym można przechować np. dokumenty czy laptopa. Podstawą wyposażenia pokoju jest też klimatyzacja. Klimatyzowane wnętrza są gwarancją komfortu pracy i wypoczynku niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz. Standardem w hotelach biznesowych jest też dostęp do bezpłatnego Wi-Fi.