Czy wizyty w hotelu kojarzą Ci się z urlopem lub ogólnie rozumianym czasem relaksu? A może raczej z regularnymi wyjazdami służbowymi? Tak czy inaczej przebywając w zadbanym i eleganckim apartamencie masz szanse poczuć się wyjątkowo i zapomnieć o wszelkich zmartwieniach dnia codziennego. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby obsługa hotelowa nie wykonywała swoich obowiązków z najwyższą starannością i uwagą. Jeżeli więc chcesz mieć pewność, że znajdujesz się w hotelu wysokiej klasy, zwróć przede wszystkim uwagę na pracującą w nim obsługę.
Co charakteryzuje dobrą obsługę hotelową
Przede wszystkim, wzorowa obsługa odznacza się uprzejmością i życzliwością przejawianą zarówno wobec hotelowych gości, jak i wobec innych pracowników hotelu. Osoby zatrudniane na takich stanowiskach powinny wykazywać się szczególną cierpliwością oraz chęcią zrozumienia perspektywy gościa, a także jego potrzeb. Osoba pracująca w recepcji lub obsługująca dany pokój to często wizytówka całego hotelu w oczach gości. Osoby przebywający przez określony czas w hotelu rzadko mają bowiem bezpośredni kontakt z jego kierownikiem lub właścicielem. To właśnie ten, często „niezauważany” personel hotelowy staje się niejako ambasadorem całej placówki.
Ponadto istotną wskazówką, że ma się do czynienia z bardzo dobrą obsługą hotelową, jest jej indywidualne podejście do każdego gościa. W skrócie oznacza to, że im mniej słyszymy sztucznych i wyuczonych formułek, tym lepiej. Najlepszy personel to taki, który chętnie słucha potrzeb gości i poszukuję metod ich realizacji. Obsługa hotelu o wysokim standardzie samodzielnie zwróci uwagę, że czegoś brakuje gościom, a nie będzie czekała na niecierpliwe zwrócenie sobie uwagi.
Niestandardowe usługi personelu
Oprócz tego, wielu hotelowych gości oczekuje nieco więcej opieki niż ta przewidziana w granicach standardu. Bardzo przydatna dla personelu hotelowego jest znajomości okolicy oraz atrakcji turystycznych znajdujących się stosunkowo blisko hotelu. Bardzo często turyści proszą o radę, gdzie warto się udać, jakie miejsca zobaczyć, a także, w której restauracji warto zjeść kolację. Jeżeli obsługa hotelowa będzie znała odpowiedzi na pytania, z pewnością zapisze się to na plus w świadomości gościa.