Uroczystość tylko na kilkanaście osób to obowiązek i ciężar, jaki spoczywa na barkach organizatora, gospodarza. Zaczynamy od listy gości, planowania miejsca i ustalania menu. Kiedy już wiemy, jakie potrawy podamy, udajemy się na zakupy i dźwigamy je do domu.
To oczywiście w wielkim skrócie, ponieważ „ściągamy” produkty kilka dni. Ważne też, żeby o niczym nie zapomnieć. Pozostaje więc gotowanie i pieczenie potraw. Musimy oczywiście uważać, żeby nic się nie przypaliło. Jedzenie jest najważniejsze, więc podczas uroczystości większość czasu spędzamy na obsłudze gości. Jedzenie podgrzewamy, podajemy, sprzątamy ze stołu, wymieniamy naczynia brudne na czyste i tak naprawdę, możemy usiąść na dłużej, na koniec imprezy. Kiedy jednak goście się rozejdą do domu, pozostaje sterta naczyń do pozmywania, a na drugi dzień sprzątanie mieszkania.
Impreza okolicznościowa w restauracji.
Organizowanie uroczystości w restauracjach nie jest dziś niczym nowym. Zrezygnowaliśmy z przyjęć w domu, bo jest po prostu wygodniej. Nie musimy gotować, sprzątać, rozstawiać stołów, obsługiwać gości i jesteśmy wypoczęci. Dzięki temu możemy świętować, czujemy się zrelaksowani i nie martwimy się praktycznie o nic. Nie interesuje nas lista zakupów, menu i jesteśmy spokojni o jakość potraw. Przychodzimy do wybranej restauracji, rezerwujemy termin imprezy okolicznościowej i ustalamy menu. O ustalonej godzinie przychodzimy na uroczystość. Mamy czas, żeby zadbać o siebie, a nawet odpocząć przed imprezą. Natomiast po uroczystości wracamy do posprzątanego domu i nic nie musimy robić. Jeśli porównamy koszty, to okazuje się, że nie ma aż tak dużej różnicy, między przygotowywaniem uczty w domu, a w restauracji.
Organizacja imprezy okolicznościowej – wybór restauracji.
Jeśli decydujemy się na zorganizowanie imprezy w restauracji, musimy wybrać lokal. Przeważnie chcemy, żeby oferował najwyższy standard usług gastronomicznych. Restauracja Eclipse przykładowo, każdą uroczystość przygotowuje indywidualnie, stosownie do naszych oczekiwań i potrzeb gości. Dzięki temu przyjęcie będzie niezapomnianym wydarzeniem. Najważniejsze jest menu, nie tylko chodzi o ilość dań, ale też o ich smak. Muszą być gorące i dobre. Cała przyjemność, kiedy gościom smakuje jedzenie, bo zapamiętają je na długo. Musimy oczywiście wybierać menu pod podniebienia naszych gości. Dla restauracji, organizacji wesela jest dużym wyzwaniem, bo impreza trwa wiele godzin, więc i potraw jest dość dużo. Wszystko musi być podane w odpowiednim czasie.
Wystrój restauracji, klimatyzacji i obsługa.
Wybierając restaurację do zorganizowania przyjęcia, zwróćmy uwagę, na wielkość sali. Kolejną sprawą jest wnętrze, gdyż nasi goście muszą dobrze się czuć na imprezie. Jeśli przyjęcie jest na 20-30 osób i nie ma możliwości zamówienia małej sali, organizator powinien oddzielić nas specjalnymi parawanami, od innych imprez czy klientów lokalu. Druga sprawa, nikt nikomu nie powinien przeszkadzać. To bardzo ważne, żeby nasi goście czuli się swobodnie. Sala powinna być też klimatyzowana, a wystrój wnętrza elegancki. Restauracja dekoruje salę na imprezę okolicznościową, więc nie musimy sami tego robić. Bardzo dobrym pomysłem, jest wynajęcie sali w hotelu. Zaproszeni goście np. po weselu mogą udać się do pokoju na odpoczynek.